Kam jākompensē radušies zaudējumi, ja pasažierim atsaka iekāpšanu avioreisā? 0

Otrdiena, 10 mar 2015, 15:22 Versija drukāšanai

Kam jākompensē radušies zaudējumi, ja pasažierim atsaka iekāpšanu avioreisā?
Atsaka iekāpšanu avioreisā. Ko darīt?


Biļete iegādāta, rezervācija apstiprināta, tomēr pie reģistrācijas iekāpšanai pasažierim tiek paziņots, ka diemžēl lidmašīna ir pilna un uzņemt viņu lidmašīnā nebūs iespējams. Kam jākompensē radušies zaudējumi?


"Piecu cilvēku ģimenei nesen nācās mainīt savus atvaļinājuma plānus Taizemē, jo viņiem Rīgā tika atteikta iekāpšana Aeroflot lidmašīnā, par iemeslu minot faktu, ka viņi nebija laikus ieradušies lidostā uz lidojuma reģistrāciju. Reisā bija atlikušas vien trīs vietas, arī turpmākajos reisos nebija brīvu vietu, un ceļojumu nācās atcelt. Līdzīgā situācijā janvāra sākumā nokļuva arī ģimene ar vairākiem maziem bērniem, kurai tāda paša iemesla dēļ tika atteikta iekāpšana avioreisā Londona - Rīga," stāsta If Apdrošināšana Personu atlīdzību grupas vadītāja Ilma Svekre.

 

Šādas situācijas rodas tāpēc, ka aviokompānijas uz reisu mēdz pārdot vairāk biļešu, nekā lidmašīnā ir vietas. Ja pasažieri ierodas pēdējā brīdī, aviokompānijas tām atsaka iekāpšanu, to pamatojot ar novēloto ierašanos reģistrācijai.

 

Jāierodas divas stundas pirms izlidošanas

 

Tā kā pie bagāžas nodošanas punkta var būt rindas, aviokompānijas iesaka ierasties lidostā vismaz 2 stundas pirms plānotās izlidošanas. Turklāt no 1.marta Rīgas lidostas pasažieriem jārēķinās, ka visās Eiropas Savienības dalībvalstu lidostās stājušies spēkā jauni drošības noteikumi, kas paredz lielāku pasažieru mantu kontroli, tāpēc savlaicīga ierašanās ir absolūta nepieciešamība.

 

Kam jāatlīdzina zaudējumi?

 

Ja pasažieris ar apstiprinātu rezervāciju norādītajā laikā ir ieradies uz reģistrāciju, bet iekāpšana viņam tiek atteikta, tad pienākums atrisināt situāciju visiem pieņemamā veidā ir apkalpojošam gaisa pārvadātājam.

 

Ja gaisa pārvadātājs jau iepriekš kādu iemeslu dēļ paredz kādā no reisiem atteikt iekāpšanu, tad tam vispirms jāaicina pasažieri brīvprātīgi atteikties no rezervētajām biļetēm un jāpiedāvā atlīdzinājums. Papildus atlīdzinājumam pasažieris ir tiesīgs izvēlēties un 1) saņemt atlīdzinājumu par biļeti pilnas cenas apmērā, 2) mainīt maršrutu, lai sasniegtu lidojuma galamērķi pēc iespējas agrāk, vai arī 3) mainīt maršrutu, lai sasniegtu lidojuma galamērķi vēlākā dienā atbilstoši pasažiera vēlmēm, ja ir pieejamas brīvas vietas.

 

Ja nepiesakās pietiekams skaits pasažieru, kas brīvprātīgi atsakās no iekāpšanas, lai reisā pietiktu vietas, apkalpojošais gaisa pārvadātājs pasažierim (-iem) var atteikt iekāpšanu pret viņu gribu. Tādā situācijā apkalpojošajam gaisa pārvadātājam ir pienākums nekavējoties izmaksāt noteiktu kompensāciju (tās apmērs atkarīgs no nenotikušā lidojuma attāluma) katram pasažierim, kam atteikta iekāpšana, sniegt viņam jau minēto atbalstu un bez maksas piedāvāt ēdināšanu un atspirdzinājumus samērīgi gaidīšanas laikam, kā arī noteiktos gadījumos izmitināt viesnīcā un nodrošināt transportu, tāpat arī piedāvāt bez maksas veikt divus telefona zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai arī divas elektroniskās vēstules.

0
Autors:If apdrošināšanas kompānija
Foto:Stock.XCHNG

Komentāri (0)

Citas ziņas

 

27. martā, 17:47 Daugavpils Inovāciju centrā aizritēja STEAM dienas
19. martā, 19:32 Stilīgas sarunas Daugavpilī
11. martā, 12:08 Izglītojoša izstāde “Kosmoss ikdienā”
6. martā, 10:16 Paziņojums par lokālplānojuma redakcijas nodošanu sabiedriskajai apspriešanai
5. martā, 10:06 AADSO aicina uz semināru par atkritumu apsaimniekošanu
20. februārī, 12:43 Iedzīvotāji var samazināt maksu par atkritumu izvešanu
31. janvārī, 09:46 Ja savlaicīgi neapmaksā apkures rēķinu, to sedz no priekšapmaksas
26. janvārī, 12:55 Tīrot katlus šķeldas katlumājā, sekmē to darbības efektivitāti
19. janvārī, 13:14 Renovēto māju iedzīvotāji par apkuri maksā krietni mazāk
1. janvārī, 00:00 Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja Andreja Elksniņa apsveikums Jaunajā gadā
27. novembrī, 14:18 “Daugavpils satiksme”: viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksa pieaug līdz 1,56 eiro
10. novembrī, 12:57 Šogad oktobrī par apkuri maksāsim mazāk, pat bez valsts atbalsta
2. novembrī, 13:47 Informācija mājokļa pabalsta saņēmējiem
30. oktobrī, 09:45 Budžeta izveide: padomi un rīki
26. oktobrī, 14:51 “Lidl” akcija – viens no labākajiem veidiem, kā gudri iepirkties

 

-LRT+



-LRT+


-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+

-LRT+


Laibas

Projekti

Projekti

Projekti

Projekti